Pályafutása

Max Verstappen első alkalommal a belgiumi Limburgnak a Mini Junior bajnokságában vett részt. 2006-ban Verstappen a Rotax Max Minimax osztályba végzett, és megnyerte a belga bajnokságot, majd 2007-ben megvédte a címét. 2008-ban az apja által benevezett CRG gokarton versenyzett, és megnyerte a holland és a belga Minimax bajnokságot, valamint a belga kadet bajnokságot. 2009-ben Verstappen csatlakozott a Team Pex Racinghez, a CRG ügyfélcsapatához. Abban az évben megnyerte a flamand Minimax bajnokságot és a belga KF5 bajnokságot.

Verstappen 2010-ben lépett fel a nemzetközi gokartozásba. A CRG szerződtette, hogy gyári csapatukban versenyezzen a világ- és Európa-bajnokságokon. A KF3 Világkupán Verstappen második lett a tapasztaltabb Alexander Albon mögött (aki végül később Forma-1-es csapattársa lett a Red Bull Racingnél), de legyőzte őt a WSK Euro Series-en, és megnyerte a WSK World Series-t is. 2011-ben Max Verstappen megnyerte a WSK Euro Series-t egy Parilla-hajtású CRG-vel. A következő évben belépett az Intrepid Driver Programba, hogy a KF2-ben és a KZ2-ben versenyezzen. Itt győzedelmeskedett a WSK Master Series versenysorozatban a KF2 osztályban, megelőzve a CRG pilótáját, Felice Tiene-t. Megnyerte a South Garda Winter Cup-ot a KF2 osztályban, megelőzve Dennis Olsent és Antonio Fuocót.

2012 végén bejelentették, hogy Verstappen távozik az Intrepidtől. A CRG gyártású Zanardi gokartokkal való rövid kiállás után Verstappen visszatért a gyári CRG csapathoz. A SKUSA SuperNationals versenyen a KZ2 osztályban CRG-ben versenyzett, és a 21. helyen végzett. 2013-ban, 15 éves korában két Európa- és egy világbajnoki címet nyert (Európa- és KF- és KZ-világbajnokság); példátlan bravúr az autósport történetében. Max Verstappen megnyerte a 2013-as KZ-világbajnokságot a franciaországi Varennes-sur-Allier-ben; a legfiatalabb pilóta, aki valaha megnyerte a KZ világbajnokságot.

Florida Winter Series és a Forma-3

Verstappen a 2014-es FIA Forma-3 Európa-bajnokságon versenyzett, miután csatlakozott a Red Bull Junior Teamhez.
Első versenyautós élménye a Pembrey Circuit versenyen volt 2013. október 11-én. 160 kört autózott egy Barazi-Epsilon FR2.0–10 Formula Renault autóval. Az autót a holland MP Motorsport csapat biztosította. 2013-ban több Formula Renault 2.0 csapatnál tesztelt, majd decemberben a Motopark Academy által üzemeltetett Dallara F311 Forma 3-as autót tesztelte.

2014. január 16-án bejelentették, hogy Verstappen a bajnoki címen kívüli Florida Winter Seriesben debütál. Február 5-én, a második versenyhétvégén Verstappen a pole-ból rajtolva megnyerte a versenyt a Palm Beach International Raceway-en. Néhány héttel később győzőtt a sorozat második versenyét a Homestead–Miami Speedway-en. Az együléses debütálását követően az első Florida Winter Series-ben Max Verstappen az FIA Formula 3 Európa-bajnokságában vezetett a Van Amersfoort Racing csapatában. 16 évesen rekordot aratott a sorozatban, hat egymást követő győzelmet, összesen pedig tíz győzelmet aratott, míg az összesített rangsorban a harmadik helyen végzett.

Forma-1-es pályafutása

Scuderia Toro Rosso (2014–2016)

A 2014-es Japán Nagydíj első edzésén Verstappen leváltotta Jean-Éric Vergne-t, a 2015-ös szezonban a Toro Rossó főállására való felkészülés részeként. 17 évesen és három naposan Max Verstappen volt a történelem legfiatalabb versenyzője, aki részt vett a Forma-1-es versenyhétvégén. 2014 augusztusában Verstappen csatlakozott a Red Bull Junior Teamhez, miután tesztelt egy Formula Renault 3.5-ös autót. Ezenkívül fontolóra vette a Mercedes ajánlatát, hogy csatlakozzon a pilótafejlesztési programjukhoz.

2015 Torro Rosso Max Verstappen

Az első versenyen Verstappen pontszerző pozícióban futott, mígnem motorhiba miatt kénytelen volt kiállni. Azonban a következő versenyen Malajziában hatodikként kvalifikálta magát, és a hetedik helyen fejezte be a versenyt. 17 évesen, 180 naposan szerezve első Forma-1-es pontjait, megdöntve a világbajnoki pontokat akkoriban legfiatalabb versenyző rekordját.

A 2015-ös Monacói Nagydíjon Verstappen összeütközött Romain Grosjeannal, miután a szűk első kanyar, Sainte Devote felé közeledve megcsípte Grosjean Lotusának hátát, és nagy sebességgel nekiütközött a korlátoknak. Verstappen öthelyes rajtrácsbüntetést kapott a balesetért.

Max Verstappen továbbra is rendszeresen pontszerző helyeken végzett, valamint a 2015-ös szezon legjobb magyarországi helyezését érte el a negyedik helyen. A szezon végén Verstappen három díjat kapott az FIA díjátadó ünnepségén: „Az év újonca”, „az év személyisége” és „az év akciója”, amiért megelőzte Felipe Nasrt a Blanchimont kanyar külső részén a Belga Nagydíjon.

Verstappen a 2016-os szezont a Toro Rossónál kezdte, ismét Carlos Sainz mellett. Verstappen az ötödik kvalifikációt szerezte meg a szezonnyitó Ausztrál futamon, majd a tizedik helyen ért célba. A következő bahreini futamon, a hatodik helyen végzett és megszerezte a Toro Rosso első pontjait a szahíri pályán.

Red Bull (2016-napjainkig)

Verstappen győzelmet ünnepel a 2016-os Spanyol Nagydíjon, első versenyén a Red Bull Racing csapatnál
2016. május 5-én. Az Orosz Nagydíjat követően a Red Bull Racing bejelentette, hogy Verstappen a Spanyol Nagydíjtól kezdődően Daniil Kvyat helyére lép, és Kvjat visszatér a Toro Rossóhoz. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint „Max Verstappen kimagasló fiatal tehetségnek bizonyult. A Toro Rossónál nyújtott teljesítménye eddig lenyűgöző volt, és örömünkre szolgál, hogy lehetőséget adtunk neki, hogy a Red Bull Racingnél vezessen.” A Spanyol Nagydíj negyedik kvalifikációja után csapattársa, Daniel Ricciardo mögött a második helyre emelkedett, majd megszerezte első Forma-1-es győzelmét. Ezzel leszorította a trónról Sebastian Vettelt, aki 18 évesen és 228 napos korában volt a legfiatalabb Forma-1-es nagydíj győztes.

A Red Bull-lal az első nyolc versenyén hat helyezést ért el a legjobb öt között, köztük négy dobogós helyet.

A Belga Nagydíj során Verstappen az első kanyarban ütközött Räikkönennel, ezért Charlie Whiting, a Forma-1 igazgatója megbeszélésre hívta Verstappent, majd később figyelmeztetésben részesítette.

A 2016-os eső sújtotta Brazil Nagydíjon Verstappen a harmadik helyen végzett és jelentős dicséretben részesült teljesítményéért.

2017-es szezon

A 2017-es szezon első 14 versenye során Verstappen hét kiesést szenvedett el, négyet mechanikai probléma és hármat az első körös ütközések miatt Spanyolországban, Ausztriában és Szingapúrban. A befejezett futamok közül azonban a harmadik helyet szerezte meg Kínában, további öt versenyen pedig negyedik vagy ötödik lett.

A Malajziai Nagydíjtól kezdve Max Verstappen nagy sikereket aratott. Második Forma-1-es futamát nyerte meg a 2017-es Malajziai Nagydíjon, egy nappal 20. születésnapja után, és a verseny korai szakaszában megelőzte az akkori háromszoros világbajnok Lewis Hamiltont. Második lett a következő versenyen Japánban, majd harmadik helyen végzett az Egyesült Államok Nagydíján, de negyedik lett, miután Kimi Räikkönen utolsó körös előzését szabálytalannak minősítették. Megnyerte harmadik Forma-1-es futamát a Mexikói Nagydíjon, miután a nyitókörben megelőzte Sebastian Vettelt.

2018-as szezon

A szezon első hat versenyén Verstappen minden versenyen legalább egy incidensben érintett volt. Ausztráliában negyedikként kvalifikálta magát, de a rajtnál lemaradt Kevin Magnussenről. Amikor megpróbálta visszavenni a pozíciót, megsérült az ütközéstől az autója, aminek következtében egy megpördülés miatt lejjebb zuhant a sorrendben, és végül a hatodik helyen fejezte be a versenyt.

A bahreini futamon a kvalifikáció során balesetet szenvedett, és a 15. helyről rajtolt. Eredményes volt az első köre, ami után pontszerző helyre ért, miközben megkísérelte megelőzni Lewis Hamiltont, akivel összeütközött, így ki kellett állnia a versenyből.

Kínában Verstappen ötödikként kvalifikálta magát, és az első kör végén feljött a harmadik helyre. Sebastian Vettel a harmadik helyért végzett előzési kísérletében Verstappen ütközött a bajnokság éllovasával, ami miatt a nyolcadik helyre esett, és 10 másodperces büntetést kapott. Negyedik helyre állt vissza, büntetése miatt az ötödik besorolást kapta, majd Ricciardo csapattársa nyerte meg a versenyt.

Azerbajdzsánban, Verstappen egy versenyen át tartó csatába keveredett Ricciardóval a negyedik helyért. A verseny során a két csapattárs közötti számos pozícióváltás után Ricciardo Verstappenbe rohant hátulról egy előzési kísérlet során, amelyben a holland agresszívan védekezett, ami mindkét autó kiállását okozta.

Max Verstappen idénybeli első dobogós helyezésével Spanyolországban a harmadik helyen végzett a Mercedes pilótái mögött, megelőzve Sebastian Vettelt. A verseny azonban nem telt eseménytelenül, mert a virtuális biztonsági autós időszakban belefutott Lance Stroll hátsó részébe, kisebb első szárny sérülést okozva.

Monacóban Verstappen újabb hibát követett el, és a harmadik szabadedzés vége felé balesetet szenvedett egy olyan incidensben, amely nagyon hasonlított egy két évvel korábbi, ugyanitt történt balesethez. Csapata nem tudta időben megjavítani az autóját az időmérőhöz, és Verstappennek a rajtrács hátuljáról kellett kezdenie a versenyt. Verstappen nem versenyzett, és nem állított be köridőt a kvalifikáción, ezért csapattársa, Ricciardo a pole pozíciót és a futamgyőzelmet megszerezve a Red Bull előnyét szorította ki a pályán. Verstappennek sikerült két pontot megmentenie a kilencedik helyen végzett, hat autót megelőzve a pályán.

Kanadában mindhárom edzésen az élen végzett, és harmadikként kvalifikálta magát, két tizeddel lemaradva Sebastian Vetteltől a pole pozícióban. Végül a harmadik helyen végzett, és a verseny leggyorsabb körét érte el.

A következő verseny Franciaországban hozta meg számára a második helyet. Ausztriában – a Red Bull hazai pályáján negyedikként indult a rajtrácson, megelőzte Kimi Räikkönent, mielőtt kihasználta Lewis Hamilton elhibázott boxkiállási stratégiáját. Megszerezte pályafutása negyedik futamgyőzelmét. Nagy-Britanniában az első edzést hamarabb fejezte be sebességváltó-probléma miatt, a második edzésen pedig ütközött, mielőtt fékprobléma miatt kiállt a versenyből. Ezután a negyedik helyen végzett Németországban, miután stratégiai hibák miatt a felépülő Hamilton túljutott rajta, és megnyerte a versenyt.

Verstappen nagyon erős második felét élvezte a szezonban, dobogós helyezéseket ért el Belgiumban, Szingapúrban, Japánban és az Egyesült Államokban is. Utóbbiban pedig a 18. helyről rajtolt el a rajtrácson a kvalifikáció hibája miatt a második helyen. A Mexikói Nagydíjon pedig megelőzve Lewis Hamilton gyorsan rajtoló Mercedesét, pályafutása ötödik győzelmét aratta. Készen állt a 2018-as Brazil Nagydíj megnyerésére, miután megelőzte Räikkönent, Vettelt, Bottast és Hamiltont. Összeütközött azonban Esteban Oconnal, ami miatt a második helyen végzett Hamilton mögött. Ezután egy újabb dobogóval zárta szezonját, mivel Abu Dhabiban harmadik lett. Verstappen a szezont a bajnokság negyedik helyén zárta 249 ponttal, két győzelemmel, tizenegy dobogós helyezéssel és két leggyorsabb körrel.

2019-es szezon

2019-ben a Red Bull Renault-ról Honda erőforrásra váltott. Miután Ricciardo 2019-re a Renault csapatához igazolt, Verstappenhez Pierre Gasly csatlakozott a Red Bullnál. Verstappen a negyedik kvalifikációt szerezte meg és a harmadik helyen végzett Ausztráliában, ami a 2008-as Brit Nagydíj óta az első dobogós helyezés egy Honda-motoros pilóta számára. Max a második harmadik hely felé tartott Bahreinben, mielőtt egy kései biztonsági autó megakadályozta, hogy megelőzze Charles Leclerc gyengélkedő Ferrariját, így a negyedik helyen áll. Két további negyedik helyezés következett Kínában és Azerbajdzsánban, a harmadik helyen pedig egy dobogó Spanyolországban. Monacóban Verstappen a harmadik helyre kvalifikálta magát. A pilóták boxkiállásai során Valtteri Bottas útjába engedték, megszerezve a második helyet, de ennek eredményeként 5 másodperces büntetést kapott. Verstappen a második helyen lépte át a határt, de a büntetés miatt a negyedik helyre rontották.

Kanadában Verstappen második selejtezőkörében nehézséget okozott a piros zászló, amit Kevin Magnussen balesete váltott ki. Ennek következtében Verstappen a 11. helyet szerezte meg a kvalifikáción, és a versenyt a kilencedik helyről kezdte. Később felzárkózott, és ötödikként végzett. Franciaországban negyedik lett. Ausztriában harmadikként rajtolt, de rossz indulás után a nyolcadik helyre esett vissza. Egy támadást követően az élre tört, majd ellentmondásosan megelőzte Leclercet, és három körrel a vége előtt átvette a vezetést. Ez volt az első Honda-motoros győzelem a 2006-os Magyar Nagydíj óta. Nagy-Britanniában harmadik helyen végzett, de Vettel hátulról eltalálta, így a kavicságyba csúszott, és ötödik lett.

A nedves és kaotikus Német Nagydíj Verstappen számára is hasonlóan indult, mint az ausztriai verseny, mivel a rajtnál pozíciókat vesztett. A futam közepén azonban átvette a vezetést, miután Hamilton balesetet szenvedett. Ahogy a pálya száradt, Verstappen növelte előnyét, és megszerezte második szezonbeli győzelmét. Magyarországon pályafutása első pole pozícióját szerezte meg, és a verseny nagy részét vezette, mielőtt Hamilton megelőzte, aki friss gumikért kiállt, és az utolsó körökben visszavette a vezetést.

A Belga Nagydíj előtt Verstappen új csapattársat kapott Alexander Albon személyében, mivel Pierre Gaslyt visszafokozták a Toro Rossóba. A versenyen Verstappen rosszul rajtolt, majd az első kanyarban ütközött Kimi Räikkönennel, ami miatt megsérült a felfüggesztése, és ez lett az első kiesése a szezonban. Olaszországban nem állított be időt az időmérőn, miután az autója a Q1-ben elvesztette az erejét, és motorbüntetés miatt a rajtrács végéről kellett indulnia. Az első körben megsérült az első szárnya, de végül a nyolcadik helyen zárt. Szingapúrban harmadik, Oroszországban pedig negyedik lett. Japánban az első körben ütközött Leclerc-kel, ami a szezon második kiesését eredményezte.